نکات طلایی سئو در گوگل
می توان از سئو به عنوان نرکیبی از استراتژی ها یاد کرد که نه تنها کاری ساده نمی باشد بلکه نیازمند به روز بودن و آشنایی با آخرین الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم ها دارای معیار های بسیاری هستند که به صورت متداوم در حال تغییر می باشند. هدف از سئوی سایت بالا آمدن در نتیجه جست و جو و نیز افزایش ارتباط صفحات با کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربر است.
اهمیت سئو سایت در چیست؟
همانطور که گفته شد ، سئو سایت مسئله مهمی می باشد که نیاز هر وبسایت است تا برند آن در چشم باشد. کسب و کار ها با توجه به حوزه فعالیت خود ، نیازمند این هستند که در یک سری کلیدواژه ها از دیگر رقبا پیشی گرفته و در دید مشتریان قرار گیرد.فرآیند سئو ، احتیاج به صبوری بالایی دارد و اگر این نکته رعایت شود ، در گذر زمان موجب تاثیرات مثبتی می شود.
سئوی سایت ورود هدفمند کاربر به سایت را در پی خواهد داشت که طبیعتا موجب درآمدزایی بیشتر می شود. گوگل برای افزایش بهره وری در جست و جو ها و رضایت کاربرانش ، معیارهای متفاوتی را در نظر دارد که سئو در واقع همین را شامل می شود.
با سئوی هدفمند می توانید نرخ بازدید سایتتان را افزایش دهید. به عبارت دیگر پس از طی کردن پروسه سئو سایت ، کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری خواهند کرد و در صورت صحیح پیاده شدن استراتژی سئو سایت کاربر به ماجراجویی اش در سایت ادامه خواهد داد.
حال با شناخت بیشتر از سئو سایت ، بعضی نکات طلایی آن را مرور می کنیم:
شناخت کاربران و نیاز هایشان در تولید محتوا – نکات طلایی سئو در گوگل
نکته مهم در این رابطه ، درک هدف اصلی سایت و نیاز کاربران می باشد. شما باید بدانید که برای چه افرادی محتوایتان را منتشر می کنید. محتوا بایستی رضایت بیننده از کیفیت آن را به همراه داشته باشد و نیاز هایش را در بر گیرد.
در واقع می بایست کاربران را دسته بندی کرده و محتواهایتان با آنچه کاربر می خواهد ، همخوانی داشته باشد. یکی از روش های شناسایی کاربران پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد. برای مثال ، کلمات کلیدی که پیش از این سهم بیشتری از جست و جوی افراد را در بر گرفته ، می تواند کمک زیادی کند.
تولید محتوا اصولی طبق تکنیک های سئو – نکات طلایی سئو در گوگل
محتوایی از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود که نه تنها کاربر پسند بوده ، بلکه از نظر گوگل نیز دارای امتیاز بالایی باشد که این خود نیازمند برنامه ریزی و استفاده از تکنیک های سئو است. اما چگونه ؟ یکی از راه های افزایش کیفیت ، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانسته هایتان با کاربر است.
اگر تخصص و حرفه تان را به کاربر آموزش دهید ، نه تنها تصور کاربر را عوض می کنید بلکه اگر در آینده نیز گذرش به حوزه کاری شما بیفتد ، بی شک اولین انتخاب او شما خواهید بود.
دسترسی بالا به سایت – نکات طلایی سئو در گوگل
یکی دیگر از این نکات این است که باید راه هایی را برای دسترسی هرچه آسان تر کاربر به سایتتان در نظر گیرید. پس از اینکه سایت از نظر گوگل ، از اهمیت بیشتری برخوردار شود ، آمار بازدید آن به طور محسوسی بالا خواهد رفت.
فراگیری آموزش های تخصصی و آشنایی هرچه بیشتر با سئو کمک شایانی به فرآیند بهینه سازی شما خواهد کرد. به همین منظور پیشنهاد می شود تا با مطالعه مقالات بیشتر آموزش سئو سایت ، با دانش بیشتری پا به این عرصه بگذارید.
شما می بایست متداوم کلمات کلیدی را در محتوایتان تکرار کنید به طوری که پس از هر 300 کلمه بین 2 تا 4 بار و مرتبط با متن کلید واژه ها در آن حضور داشته باشند.
رابط کاربری مناسب و مطابق با سئو
گوگل نکته مهمی به نام سرعت بارگذاری سایت را در نظر می گیرد که از حساس ترین اصول سئوی سایت محسوب می شود. به عبارتی تمام دغدغه شما بایستی این باشد که یک محیط مناسب و تجربه ای فوق العاده را برای کاربران فراهم کنید. مطابق با آمار به دست آمده ، سرعت بارگذاری سایت رابطه مستقیمی با جذابیت آن برای کاربر دارد.
دلیل آن هم این است که سرعت پایین موجب خستگی و بی حوصلگی کاربر و در نتیجه خروج آن از سایت خواهد شد. سرعت پایین نیز می تواند به دلایلی چون وجود افزونه های غیر ضروری وردپرسی ، عدم بهینه سازی کد های برنامه نویسی و … باشد.
لینک سازی و مرتبط سازی صفحات
یکی از پر استفاده ترین استراتژی ها در سئوی وبسایت لینک سازی می باشد که شامل دو نوع داخلی و خارجی می شود. ارتباط میان صفحات سایت دارای اهمیت بسیاری است که مثال آن می تواند یک ساختمان باشد با چندین طبقه. اگر میان این طبقات راهی برای دسترسی وجود نداشته باشد ، موجب قطع دسترسی می شود.
در نتیجه کاربر دچار سردرگمی خواهد شد. پس هرچه کاربر موقعیت خود در سایت را دقیق تر بداند ، راحت تر با سایت ارتباط بر قرار می کند و رضایت بیشتری را خاطر می شود.
تحلیل عملکرد سایت جهت جذب کاربر بیشتر – نکات طلایی سئو در گوگل
برای شناخت روند پیشرفت سایت و دانستن این که رو به رشد است یا خیر ، نیازمند بعضی ابزارها خواهید بود. بررسی عملکرد سایت و تحلیل نقاط ضعف و قوت آن باعث پیشرفت سایتتان خواهد شد و آمار بازدید را افزایش می دهد.
بخش های اصلی که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد شامل میزان ترافیک سایت ، نرخ پرش و … می شود که این بررسی ها آمار کاملی از نحوه عملکرد وبسایت را در اختیارتان می گذارد.
گوگل برای این کار ابزار های رایگان متنوعی دارد که می توانید از آن در راستای پیشبرد اهداف و استراتژی هایتان استفاده کنید.