نمادهای عکاسی قرن 20

نمادهای عکاسی قرن 20
ایستایی عکاسی بر خلاف جریان سردرگم کننده ی تصاویر متحرک، مستلزم توجه و دقت کافی است.
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر :  ۴۴۴۹۶

 

نمادهای عکاسی قرن 20

نویسنده: پتر اشتپان

مترجمان: محسن بایرام نژاد، شیوا اسکندری

ناشر: مرکب سپید

کتابخانه ملی ایران: 2499967

 

در بخشی از مقدمهٔ مترجمان چنین آمده است: «در رابطه با تاریخ عکاسی و آشنایی با عکاسان پیشگام، همواره نظراتی دو-وجهی مطرح شده است. یا تاریخ و آثار ماندگارِ نام‌های بزرگ را رد کرده و با بی‌میلی، دوران کنونی را مدرن می‌نامیم؛ و یا با به‌یاد سپردن نام‌ها، تکرار بی‌مورد و تقدس‌بخشی به آن‌ها، به وجه اول دامن می‌زنیم. هنرجویان و علاقه‌مندان جدیِ این رسانه، با نگاهِ تحلیلی و به جهت الهام‌گیری از تجارب گذشته، تاریخ عکاسی و آثار ماندگار عکاسان پیشگام را مطالعه می‌کنند. با این نوع نگاه، عکس‌، علاوه ‌بر ارزش‌های تاریخی، به عنوان عاملی برای بهبودِ شرایط فعلی –تخصصی یا اجتماعی– مطرح می‌شود.»

 

گوردون پارکس/ محمد علی کلی/ 1970/ صفحه 207

 

روبرت هویسر/ جی آر 70-9-5/ 1970/ صفحه 221

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر