بازدید جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از نمایشگاه دستاوردهای هوافضا

بازدید جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از نمایشگاه دستاوردهای هوافضا
جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان البرز امروز یکشنبه به همت معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه و حوزه هنری این استان، در راستای برگزاری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند.
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر :  ۳۵۰۴۹۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان البرز امروز یکشنبه به همت معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه و حوزه هنری این استان، در راستای برگزاری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه بازدید کردند و از نزدیک با قدرت موشکی ایران آشنا شدند.

حاضرین پیش از بازدید از این نمایشگاه، در نشست علمی با محوریت رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» که با حضور مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مسئول پارک ملی هوافضا و معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه در پارک ملی هوافضا برگزار شد، حضور بهم رساندند.

سرتیپ تمام پاسدار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه و مسئول پارک ملی هوافضا در این نشست مطرح کرد: نمایشگاه دستاوردهای هوافضا از سال ۱۳۹۹ در پارک ملی هوافضا که حدود دو هکتار مساحت دارد، آغاز به کار کرد و شامل دستاوردهای حوزه موشکی، پدافند، پهپاد و عملیات هوایی و فضایی است.

وی افزود: در سه بخش از این نمایشگاه تجهیزات مورد استفاده از دوران دفاع مقدس نیز وجود دارد اما سابقه دو بخش عملیات هوایی و فضایی خیلی به آن دوران باز نمی گردد. آخرین دستاوردهای نیروی هوافضا در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است. عملیات وعده صادق با تجهیزاتی انجام شد که دو سه سال از این نمایشگاه عقب تر هستند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه «ما می توانیم» را موضوع محوری که موجب ایجاد این نمایشگاه شد عنوان و بیان کرد: نگاه شهید طهرانی مقدم این بود که باید به قدرت بومی خود تکیه کنیم؛ این رویکرد به عنوان یک الگو و ایده و در تمام امور و فعالیت های وی در هوافضا جریان داشت و به سایر رده ها نیز سرایت کرد.

سرتیپ تمام پاسدار بلالی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران موشک غیر نقطه زن تولید نمی کند، مطرح کرد: در حال حاضر دستگاهی را در موشک ها نصب می کنیم که تمام وضعیت های موشک را به ما مخابره می کند. در عملیات وعده صادق بالغ بر ۱۵۰ موشک شلیک شد، در حالیکه در دوران دفاع مقدس تنها ۸۸ موشک شلیک شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه نیز یکی از رسالت های بزرگ اصحاب هنر و رسانه را بیان اقتدارآفرینی های جوانان و ملت ایران در بخش های مختلف در قالب هنر دانست و اظهار کرد: امروزه حتی بخش عمده ای از مردم ایران از پیشرفت های علمی کشور در حوزه های مختلف اطلاعی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: پارک ملی هوافضا شامل بخشی از توانمندی ها و قابلیت های نیروی هوافضاست که قابل ارائه بوده و در معرض نمایش قرار گرفته است. برخی تجهیزات و سلاح های موجود در نمایشگاه مستقر در پارک ملی هوافضا در عملیات غرورآفرین وعده صادق مورد استفاده قرار گرفتند. 

معاون فرهنگی نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کاری که این عملیات کرد کارستان بزرگی بود که آنطور که باید و شاید به گوش همه رسانده نشد، اذعان کرد: با هماهنگی کامل در بخش های مختلف کشور از جمله نیروهای مسلح و دیپلماسی، این عملیات انجام شد و ضربه راهبردی اساسی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد‌. 

وی با بیان اینکه علت اقدامات دیوانه وار آنها این است که نمی دانند چگونه شکست های خود را جبران کنند که البته قابل جبران هم نیست، اذعان کرد: عملیات وعده صادق تنبیه مختصری بود که رژیم صهیونیستی متوجه شود دوران بزن در رویی تمام شده است؛ با سیلی های متعددی که می خورد، سرگیجه گرفته و نمی داند چگونه باید پاسخ بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر