هنر طراحى و گرافیک این امکان را در اختیار هنرمند قرار مىدهد که هر چیزى را دوباره بازسازى کند و با نگاهى جدید تبدیل به بیانى نو کند. اگر طراحى را به معناى کشیدن صرف ندانیم و منابع طراحى و فیگورهایش را هر چیزى حتى حروف خوشنویسى ببینیم آن وقت مىشود قوانین تازهاى خلق کرد و تصاویر خلاقى ایجاد کرد. یک وقت ما با اتکا به دانش خوشنویسى وارد قلمرو گرافیک و دیزاین مىشویم و زمانى با اتکا به توان و شناخت هنر طراحى وارد نوشتار مىشویم و حروف را طراحى مىکنیم. نتیجه کار در هرکدام از این مسیرها متفاوت خواهد بود.
در حقیقت اینجا طراحى و دیزاین غالب است و حروف و نوشتار تنها نقش فیگوراتیو خواهند داشت و زیبایى آن دیگر براساس قواعد خط نیست بلکه براساس قوانین تصویرسازى و طراحى است. همانند لىاوت یک پوستر، با این که متن و نوشتار در آن وجود دارد اما ترکیب آنها از قوانین گرافیک تبعیت میکند و بعضى از اتفاقات مانند گرفتن بیش از حد فاصله حروف شاید از جهت رسم الخط درست نباشد اما از دیدگاه تصویرى کاملا درست خواهد بود.
مجموعه تجربیات طراحى خط سیدحسن موسى زاده طراح و گرافیست معاصر، تجربه و بیان شخصى جدیدى است در حروف نگارى از نگاه یک طراح. جایى که یک گرافیست حروف ونوشتار را طراحى کرده است.
این نوع تجربیات زمانى بیشتر ارزشمند مى شوند که درگذر زمان ادامه یابند و منحصر به یک طرح باقى نمانند. تکرار و ادامه یک روش نمایشى از قابلیتهاى هم طرح است هم طراح.