مهدی فرخی از هنرمندان نقاش و نگارگر کشورمان یکی از اصلی ترین ویژگی های هنر انقلاب را تاثیرگذاری آن می داند که به ماندگاری این آثار می انجامد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری؛ فرخی از آخرین کار خود با عنوان «ای سرفراز میهن» نام برد که در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر و با تکنیک اکریلیک قرار است در آینده رونمایی شود. فرخی در این زمینه توضیح داد: «در این کار از سه رنگ پرچم ایران استفاده شده، رنگ سفید پرچم فرم پرواز کبوترها که نماد صلح و دوستی است را به ذهن متبادر می کند و رنگ قرمز به شکل نمادین گل های لاله را تصویر می کند. این اثر فرمی پویا و زنده دارد که در یک فضای لاجوردی بسیار پرتحرک می نماید.»
فرخی در پاسخ به این پرسش که هنر انقلاب چگونه می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد؟ بیان داشت: «هنر انقلاب یکی از جدی ترین جنبش های هنری سرزمین ماست و چون پویشی است که پایه دینی دارد تاثیرگذار است.»
او در ادامه توضیح داد: «امروزه برخی فکر می کنند هنر آن چیزی است که تنها در گالری ها عرضه شده و با قیمت های گزاف فروخته می شود. هنرمند انقلاب، هنرمند فروشنده نیست و مبنای ارزش اثرش قدرت تاثیرگذاری آن است. امروز در جامعه هنری ما هنرمندان انقلاب کم نیستند کسانی که به ماندگاری اثر خود فکر می کنند. نمونه بارز آن هم آثاریست که در گذشته بر مبنای هنر انقلاب و با پایه های دینی و واکنش به اتفاقات مختلف اجتماعی و جهانی مانند مقاومت فلسطین خلق شده و تا امروز هم به عنوان اثری مانا و ارزشمند از آن ها یاد می شود.»
این هنرمند با بیان اینکه هنر در زندگی امروز ما تعریف متفاوتی پیدا کرده؛ اظهار داشت: « این تعریف متفاوت به این دلیل است که فرصت ها تغییر پیدا کرده اند. یک اثر هنری وقتی در گذشته خلق می شد سال ها زمان می برد تا دیده شود و یا در کتابی چاپ شود. اما امروز اثر هنری تعریف دیگری دارد و هنرمند از روزی که شروع به انجام یک پروژه جدید می کند تا زمان اتمام آن می تواند توسط رسانه های مختلف عموم جامعه را در جریان قرار دهد، دامنه مخاطبان خود را گسترش دهد و حتی مخاطبان جهانی پیدا کند.»
فرخی اثرگذاری هنر را نسبت به گذشته متفاوت ذکر کرد و گفت: «به معنای دیگر امروزه تاثیرگذاری هنر نسبت به گذشته بیشتر شده به خاطر اینکه رسانه به کمکش آمده. این اتفاق البته معایبی هم دارد چون امکان دارد آثار هنری فاخر و ارزشمند در ترافیک و شلوغی کارهای بسیاری که تولید می شوند، گم شوند اما رسانه های خبرساز به شناساندن آثار فاخر می توانند کمک کنند.»
مهدی فرّخی در دوران نوجوانی به فراگیری نگارگری در مشهد پرداخت و از محضر حسین رزاقی بهره برد. او در سال 1387 به تهران مهاجرت کرد و با ورود به مکتب کمالالدین بهزاد نزد محمدعلی رجبی به تکمیل دانستههای هنری خود مشغول شد. این هنرمند جوان در سال 1388 از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزیده شد. تصویرسازی دو مجموعه کتاب و برپایی هفت نمایشگاه انفرادی بخشی از سوابق هنری او به شمار می رود.