مهدی حسینی با اعلام برگزاری نمایشگاهی در گالری هور که آثار اکریلیک او را در قالب چاپ سیلک به نمایش خواهد گذاشت از پرداختن به قصص الانبیاء و طراحی با نگاه و ترکیب بندی نو و برگزاری نمایشگاه در گالری ویستا خبر داد.
به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، مهدی حسینی، هنرمندی است که هم طراحی میکند و هم نقاشی و از جمله هنرمندان هنرهای تجسمی است که طرحهای او ماهیتی تراژیک و بیزمان دارند. اما این تراژدی در مضمون طرحها نیست، بلکه در موقعیت دراماتیکی است که فیگورهایش در آن قرار دارند.
او با اعلام خبر برگزاری نمایشگاهی از آثار چاپی در گالری هور گفت: سوم آذرماه سال جاری شاهد افتتاح این نمایشگاه خواهیم بود. در این نمایشگاه، آثاری که با چاپ سیلک از روی کارهای اکریلیک من انجام شده به نمایش گذاشته میشود.
به گفته حسینی، در این نمایشگاه، 16 اثر در معرض دید عموم گذاشته می شود. این آثار در تیراژ مختلف چاپ شده اند، رنگی هستند و از طریق چاپ سیلک توسط فواد شریفی کار شده اند. علاقه مندان میتوانند با پرداخت 5 میلیون تومان این آثار را خریداری کنند.
بعد از اتمام این نمایشگاه، شاهد برگزاری نمایشگاه دیگری از آثار مهدی حسینی خواهیم بود. او در این خصوص گفت: در آن نمایشگاه که تا 10 دی ادامه دارد، نیز آثاری از طراحیهای جدید من به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه در گالری ویستا برگزار میشود.
این هنرمند ادامه داد: موضوع اثار طراحی را قصص الانبیاء، در بر میگیرد. چراکه همیشه در دوره های مختلف شاهد آن بودیم که این موضوع توسط هنرمندان کار شده است و در دوره معاصر نیز کار شده است اما کمتر به آن پرداخته شده است از این رو بر آن شدم تا طراحیهای جدید را به موضوع قصص الانبیاء، اختصاص دهم و با دید و نگاه تازهتری به این موضوع بپردازم و ترکیب بندیها و فضای جدیدی را در معرض دید عموم بگذارم.
مهدی حسینی در سال 1322 در کاشان متولد شد. پس از گذراندان هنرستان هنرهای زیبای تهران در سال 1341 به آمریکا سفر کرد و در سال 1349 از انستیتو پرات نیویورک در رشته نقاشی و هنرهای چاپی فارغ التحصیل شد. حسینی همین رشته را در انستیتوی هنر شیکاگو نیز گذرانده و در سال 1347 فارغ لتحصیل شد.
فضای طراحهای حسینی به شکل نوعی آگاهی پیش بینی کننده خبر از درد و رنج انسانها میدهد. میخواهد با طراحی خود به روحی خسته و رنج کشیده شکلی اندام وار ببخشد اما فیگور انسانی که پدید میآید، تصویری است که با کاهشهای پی در پی به هویتی انتزاعی تبدیل شده است.
مضمون نقاشیهای حسینی درخصوص چشم اندازهای زندگی روزمره اشیایی است که انسان امروز ناگریز پیرامون خود میبیند. حسینی اما در نقاشیهایش بدون جهت گیریهای عاطفی و رها از احساسات فردی، که گه گاه منتج به احساساتی گری است، ارزشهای بصری اشیا را محکی دوباره میزند و از ترکیب پذیری آنها برای دست یافتن به یک زیبایی شناسی متعادل که با جوهره و ذات نقاشی ناب هم فاصله چندانی نداشته باشد بهره میگیرد.
نقاشیهای حسینی هم، به شکلی انکار ناپذیر، در پیوند با خط است. ضرباهنگ و تکرار فرمها را مبنای ترکیب بندیهای خود قرار میدهد و از امکانات بصری خط و فرمهای هندسی بری بیان احساسی که نسبت به اشیا دارد سود میجوید. آثار این هنرمند در نمایشگاه های داخلی و خارجی متعددی به صورت انفرادی و گروهی به نمایش گذاشته شده اند.