معرفی کتاب «دستور العمل‌های فیل آبی برای ایده یابی جلد دوم ».

معرفی کتاب «دستور العمل‌های فیل آبی برای ایده یابی جلد دوم ».
طراحان گرافیک سال‌ها است دریافته اند که تنها دو نشانه‌ تصویری برای القای هر پیامی کافی است
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر :  ۲۰۰۵۹

طراحان گرافیک سال‌ها است دریافته اند که تنها دو نشانه‌ تصویری برای القای هر پیامی کافی است. بنابراین اصلی‌ترین تلاش آن‌ها نخست، یافتن دو نشانه مرتبط با پیام مد نظر و سپس ایجاد ارتباط بین این دو نشانه است. هدف اصلی جلد یک کتاب «دستور العمل‌های فیل آبی برای ایده یابی» روش‌های دستیابی به نشانه‌های مرتبط است که پیوند متداعی را ایجاد می کنند و درجلد دوم کتاب «دستورالعمل‌های «رنه ماگریت» به فیل آبی برای ایده یابی» به چگونگی همجواری تا جانشینی دو نشانه مرتبط اشاره دارد که پیوند عینی نشانه را ایجاد می کنند. گرچه دو نشانه در چهار وضعیت طرد، تلفیق، تطبیق و انطباق پیوند عینی می یابند اما، درعرصه هنر گرافیک حداقل با ۵۰ موقعیت برای دو نشانه روبروئیم. جلد دوم کتاب فیل آبی به بررسی موقعیت‌های منطقی دو نشانه در هنر طراحی گرافیک می پردازد.

محمد حسین نیرومند

ناشر : فرهنگسرای میردشتی

تلفن:۰۵۱-۳۸۵۴۴۹۵۱

www.mirdashtibook.com

 

 

 

 

   

ارسال نظر