بزرگترین اشتباهات در لینکدین که به کسب‌وکار شما آسیب می‌زنند

بزرگترین اشتباهات در لینکدین که به کسب‌وکار شما آسیب می‌زنند
داشتن ۱۰ هزار فالوئر در اینستاگرام، هدفی معمول در میان افراد و شرکت هایی است که به دنبال برندینگ هستند. در حقیقت، این عدد سحرآمیز کلید باز شدن قابلیت Swipe Up در استوری های اینستاگرام است؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان را به سمت پست دلخواه‌تان هدایت کنید. تمرکز بر روی شبکه اجتماعی لینکدین هم اهمیت بسیار زیادی برای توسعه کسب‌وکار دارد. مطابق با گزارشی که توسط وب‌سایت نیل پاتِل منتشر شده، حدود ۸۰ درصد از بازاریابی‌های B2B از طریق لینکدین انجام می‌شود و پس از آن، توییتر با ۱۳ درصد سهم در جایگاه دوم قرار دارد.
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر :  ۱۶۷۶۶۱

البته، وجود یک شبکه حرفه‌ای به این معنی نیست که همه کاربران لینکدین در انتظار گفتگو و مذاکره با شما هستند چرا که در نهایت ما با یک شبکه اجتماعی روبه‌رو هستیم.

معمولا درخواست‌هایی اکثر ما برای یک کانکشن جدید دریافت می‌کنیم، دو حالت کلی دارند:

هیچ توضیح یا یادداشتی ندارند
با باز کردن پیام، ناگهان حجم بسیار بالایی از اطلاعات در مورد آن فرد روی مانیتور نمایش داده می‌شود

آیا ارسال چنین پیام‌هایی نتیجه‌بخش است؟ آیا در لینکدین، برای ارتباط گرفتن با سایر افراد باید استراتژی خاصی داشت؟ کارلوس گیل (Carlos Gil)، نویسنده کتاب «پایان بازاریابی: انسانی کردن برند شما در عصر رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی»، با بیان تجربیات خود از بایدها و نبایدها در لینکدین، به این سوالات پاسخ می‌دهد.
فرصت‌های موجود در لینکدین

«همان‌طور که من در کتاب جدیدم نوشته‌ام، امروزه افراد خودشان برند هستند و قدرت آنها فراتر از یک چیز نمادین مثل برندهایی همچون نایکی و کوکاکولا است زیرا آنها، بر خلاف این شرکت‌ها، واقعی و قابل اتکا هستند. بنابراین، به دنبال افزایش شهرت اینترنتی، برندسازی شخصی و پیشرو بودن برخی افراد در کسب‌وکارها، برند شما در حقیقت رزومه شما نیز هست.

اگرچه حضوری مشخص در LinkedIn به واسطه پیدا کردن مخاطبان و مشتریان جدید می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کسب‌وکار شما داشته باشد، اما ترکیب SEO با اعتبار تثبیت‌شده است که می‌تواند به هر کسی برای دیدن شدن در این شبکه‌های اجتماعی پرهیاهو (از جمله فیسبوک، توییتر و اینستاگرام) کمک کند.»
بزرگترین اشتباهات در لینکدین که به کسب‌وکار شما آسیب می‌زنند

توسط محمد قاسمی
2019/9/12
اخبار, اینفلوئنسر, بازاریابی در شبکه های اجتماعی, بیوگرافی, پلتفرم تبلیغاتی, دیجیتال مارکتینگ, سوشیال مارکتینگ, فریلنسر

لینکدین

اگر با بدترین و بزرگترین اشتباهات کاربران در لینکدین آشنا نیستید، با ما و یکی از خبره‌ترین متخصصین بازاریابی دیجیتال همراه شوید تا ضمن تشریح بایدها و نبایدها در LinkedIn، روش درست کانکت شدن با دیگران را هم بیان کنیم.

داشتن ۱۰ هزار فالوئر در اینستاگرام، هدفی معمول در میان افراد و شرکت هایی است که به دنبال برندینگ هستند. در حقیقت، این عدد سحرآمیز کلید باز شدن قابلیت Swipe Up در استوری های اینستاگرام است؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان را به سمت پست دلخواه‌تان هدایت کنید. تمرکز بر روی شبکه اجتماعی لینکدین هم اهمیت بسیار زیادی برای توسعه کسب‌وکار دارد. مطابق با گزارشی که توسط وب‌سایت نیل پاتِل منتشر شده، حدود ۸۰ درصد از بازاریابی‌های B2B از طریق لینکدین انجام می‌شود و پس از آن، توییتر با ۱۳ درصد سهم در جایگاه دوم قرار دارد.

البته، وجود یک شبکه حرفه‌ای به این معنی نیست که همه کاربران لینکدین در انتظار گفتگو و مذاکره با شما هستند چرا که در نهایت ما با یک شبکه اجتماعی روبه‌رو هستیم.

معمولا درخواست‌هایی اکثر ما برای یک کانکشن جدید دریافت می‌کنیم، دو حالت کلی دارند:

هیچ توضیح یا یادداشتی ندارند
با باز کردن پیام، ناگهان حجم بسیار بالایی از اطلاعات در مورد آن فرد روی مانیتور نمایش داده می‌شود

آیا ارسال چنین پیام‌هایی نتیجه‌بخش است؟ آیا در لینکدین، برای ارتباط گرفتن با سایر افراد باید استراتژی خاصی داشت؟ کارلوس گیل (Carlos Gil)، نویسنده کتاب «پایان بازاریابی: انسانی کردن برند شما در عصر رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی»، با بیان تجربیات خود از بایدها و نبایدها در لینکدین، به این سوالات پاسخ می‌دهد.

لینکدین - کارلوس گیل
فرصت‌های موجود در لینکدین

«همان‌طور که من در کتاب جدیدم نوشته‌ام، امروزه افراد خودشان برند هستند و قدرت آنها فراتر از یک چیز نمادین مثل برندهایی همچون نایکی و کوکاکولا است زیرا آنها، بر خلاف این شرکت‌ها، واقعی و قابل اتکا هستند. بنابراین، به دنبال افزایش شهرت اینترنتی، برندسازی شخصی و پیشرو بودن برخی افراد در کسب‌وکارها، برند شما در حقیقت رزومه شما نیز هست.

اگرچه حضوری مشخص در LinkedIn به واسطه پیدا کردن مخاطبان و مشتریان جدید می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کسب‌وکار شما داشته باشد، اما ترکیب SEO با اعتبار تثبیت‌شده است که می‌تواند به هر کسی برای دیدن شدن در این شبکه‌های اجتماعی پرهیاهو (از جمله فیسبوک، توییتر و اینستاگرام) کمک کند.»

لینکدین
بزرگترین اشتباه در لینکدین

«به دیتابیس افراد متخصص در لینکدین مثل موتور جستجو گوگل نگاه کنید؛ با این اختلاف که لینکدین جستجو بر اساس موقعیت مکانی، عنوان شغلی، کمپانی و صنعت را هم امکان‌پذیر می‌کند. اگرچه با این شرایط، شما بدون کمترین تلاش می‌توانید بهترین مخاطب را [برای فروش محصولات یا خدمات خود] پیدا کنید، ولی حقیقت این است که مردم از اینکه بخواهید این‌گونه چیزی را به آنها بفروشید، تنفر دارند؛ در عوض، آنها می‌خواهند با شما در تعامل باشند.

بزرگترین اشتباهی که من می‌بینم مردم در لینکدین انجام می‌دهند، این است که فکر می‌کنند لینکدین یک پلتفرم دیجیتالی دیگر برای فروش محصولات است؛ در صورتی که در واقعیت، جلب توجه افراد در این شبکه اجتماعی بسیار دشوار است زیرا بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌های مطرح، هرروز با چنین پیام‌هایی بمباران می‌شوند. به همین دلیل است که من پیشنهاد می‌کنم از طریق لینکدین، ابتدا مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و بعد از پیدا کردن آنها در اینستاگرام و توییتر، با آنها خارج از لینکدین ارتباط برقرار کنید.»

ابتدا این مقاله را بخوانید : چرا تبلیغات در لینکدین بهترین روش بازاریابی B2B است؟


چه چیزی LinkedIn را سایر پلتفرم‌های اجتماعی متمایز می‌کند؟

«برای موفق شدن در لینکدین، باید دو کار را به‌خوبی انجام دهید:

۱) شبکه حرفه‌ای خود را با ملحق شدن به گروه‌ها و دعوت از دیگران، بزرگ کنید

۲) در گروه‌هایی که عضو هستید، مشارکت داشته باشید.»

کارلوس گیل در ادامه ضمن اشاره به تفاوت‌های اینستاگرام و پلتفرمی مثل لینکدین، «داشتن تاثیر و اعتبار در صنعتی که در آن فعالیت دارید» را به عنوان کلید موفقیت، معرفی می‌کند:

از آنجایی که لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای محسوب می‌شود، با استفاده از قابلیت‌های آن همچون Live Video، ترکیبی از اطلاعات آموزشی و سرگرم‌کننده را در اختیار فالوئرهای خود قرار دهید. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و به دنبال مشتریان جدید هستید یا می‌خواهید ارتباط خود با تامین‌کنندگان بالقوه را افزایش دهید، بهتر است در مورد کسب‌وکارتان صحبت کنید؛ در مورد کارمندان‌تان، داستان‌های مشتریان و اینکه چه چیزی کسب‌وکار شما را از سایرین متمایز می‌کند.
چگونه توجه همگان را به محتوا و پروفایل‌مان جلب کنیم؟

«کشف شدن در لینکدین و توسعه برند در یک زمینه خاص، با داشتن مجموعه‌ای از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف پروفایل آغاز می‌شود.

نخستین گام برای بهینه‌سازی پروفایل لینکدین، ویرایش بخش Headline و اضافه کردن کلمه‌های کلیدی مهمی است که فکر می‌کنید کاربران آنها را جستجو می‌کنند. به عنوان مثال، من در پروفایل خودم از کلماتی مثل Social Media (رسانه اجتماعی)، Marketing (بازاریابی)، Consultant (مشاور)، Agency (آژانس)، Author (نویسنده) و Speaker (سخنران) استفاده کرده‌ام و بنابراین اگر کسی عبارت‌هایی مثل Marketing Consultant یا Social Media Speaker را سرچ کند، به خاطر استفاده از این کلمات در پروفایلم، شانس بالایی برای دیده شدن در اولین نتایج جستجو دارم. علاوه بر این، سعی کنید حتما نزدیک‌ترین منطقه به محل سکونت خود را انتخاب کنید تا افرادی که در آن شهر و محل به دنبال خدمات یا محصولی خاص هستند، در نتایج جستجو، شما را بالاتر از سایرین ببینند.

بعد از بهینه‌سازی پروفایل، وضعیت خود را به صورت هفتگی بررسی کنید و مطمئن شوید که پروفایل‌تان در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، باید با کارهای مختلفی مثل مشارکت در گفتگوها، ارسال مطالب دستِ اول و اختصاصی و همچنین ملحق شدن به سایر گروه‌های لینکدین، در این پلتفرم فعالیت داشته باشید.

می‌خواهید شبکه خود را یک‌شبه توسعه دهید؟ در ۲۵ تا ۳۰ گروه مرتبط با زمینه فعالیت خود و متخصصانی که در شهر شما هستند، عضو شوید. با عضویت در گروه‌های لینکدین و فعالیت مستمر در آنها، شاهد بازدید بیشتر از پروفایل و درخواست‌های تازه‌تر خواهید بود و این یعنی ایجاد فرصت‌های تازه برای همکاری. افزون بر این، پروفایل اینفلوئنسرهایی را که نشان Influencer دارند (مثل مارک کوبان، اوباما و اپرا وینفری)، دنبال کرده و هنگامی که پستی جدید ارسال می‌کنند، برای آنها کامنت بگذارید.»

ارسال نظر