به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

وبینار تخصصی انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده برگزار شد

وبینار تخصصی انقلاب اسلامی؛ گذشته، حال و آینده برگزار شد
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، وبینار تخصصی هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی؛ گذشته حال و آینده، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت دفتر هنرهای تجسمی حوزه هنری این استان، به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر :  ۱۵۶۸۰۲

این مراسم با اجرای علیرضا کریمی، عضو انجمن علمی هنر اسلامی ایران و کارشناس تجسمی حوزه هنری البرز و با حضور دکتر محمدکاظم حسنوند، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، جمعی از دانشجویان رشته‌های تجسمی، پژوهشگران و علاقه مندان به هنر ایران معاصر برگزار شد.

گفتنی است.در نظر است موضوع هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی در هر یک از جلسات با حضور یکی از اساتید مرتبط به بحث و بررسی گذاشته شود. در این برنامه فصل اول با محوریت نقاشی آغاز شد تا سایر رشته ها در جلسات آتی دنبال شود.

دکتر محمد کاظم حسنوند، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در این جلسه ضمن بیان ابعاد پیدایش هنر انقلاب اسلامی و به تبع آن نقاشی انقلاب، به تشریح وضعیت این هنر در حال حاضر پرداخت تا در ادامه، نیم نگاهی به آینده آن نیز صورت گیرد.

لازم به ذکراست :هنرهای تجسمی انقلاب از اولین روزها، هنری در بطن مردم و برای مردم و آرمان‌های اسلامی انقلابشان بوده است؛ هنری در مقابل فرمالیسم و متاثر از سمبولیسم و رمزهای عرفانی با قرائت امروزی از وقایعی نظیر دفاع مقدس و مقاومت مردم در برابر دژخیمان بعث. نقاشی انقلاب هم اینک نیز زنده است و به حیات خود ادامه می دهد.

 

ارسال نظر