به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایسنا، لمس کردن آثار هنری برای بازدیدکنندگان در اغلب موزهها شدیدا ممنوع اعلام شده است، چه برسد به خریدن آثار هنری و بردن آنها به خانههای خودشان؛ اما موزه طراحی لندن از بازدیدکنندگان میخواهد دقیقا همین کار را انجام بدهند.
مسوولان این موزه فروشگاه سوغاتی را به نخستین سوپرمارکت طراحیشده توسط هنرمندان تبدیل کردهاند.
بر اساس قوانین دولت انگلستان برای کاهش محدودیتهای کرونا، موزهها باید دست کم تا ۱۷ «می» تعطیل باقی بمانند؛ این درحالی است که باشگاههای ورزشی و سالنهای آرایشی بازگشایی شدهاند.
اما موزه طراحی لندن با تبدیل کردن فروشگاه سوغاتی موزه به فروشگاه کالاهای ضروری ناچار به تبعیت از قانون تعطیلی نیست.
بر این اساس، کالاهای متنوعی از برنج و قهوه گرفته تا کالاهای ضروری امروزیتری همچون ماسک درحالی در این فروشگاه هنری به فروش گذاشته شدهاند که بستهبندیهای آنها را ۱۰ هنرمند طراحی کردهاند.
عواید حاصل از فروش کالاهای این نمایشگاه پنج روزه به عنوان بودجه کمکی، به هنرمندان و طراحان اختصاص خواهد یافت.
در این فروشگاه شیشهها و قوطیهای رنگارنگ مرتب در قفسهها چیده شدهاند.
«تیم مارلو»؛ مدیر موزه طراحی، میگوید: این نمایشگاه با هدف مورد توجه قرار دادن ماهیت ضروری ارزیابی شدن موارد مختلف در زندگی روزانه برگزار شده است.
«مارلو» بیان کرد: «آیا خلاقیت ضروری نیست؟ ما در فروشگاهی هستیم که در حقیقت یک اثر هنری است ... ما متعجبیم که مغازههای غیرضروری، باشگاهها و سالنهای آرایشی بازگشایی شدهاند اما موزهها باید تا ۱۷ «می» منتظر بمانند، اما خب کاری نمیتوان کرد.»
موزه طراحی لندن سال گذشته به دلیل تعطیلات اجباری ۹۲ درصد از درآمد خود را از دست داد اما بودجه کمکی ۳ میلیون پوندی از دولت دریافت کرد.