خلق آثاری حیرت‌انگیز از هنرمند ایتالیایی در فضای سه بُعدی

خلق آثاری حیرت‌انگیز از هنرمند ایتالیایی در فضای سه بُعدی
کارهای حیرت انگیز «پیتا» ترکیب حروف مجسمه‌سازی و آنامورفیسم در نقاشی و مجسمه‌سازی و ترکیب این دو را در گرافیتی به تصویر می‌کشد. این هنرمند ایتالیایی، گرافیتی و فرم‌های انتزاعی را در نقاشی‌های دیواری توهم نوری ترکیب می‌کند.
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر :  ۱۳۷۶۲۹

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از فارس، هنرمند ایتالیایی «مانوئل دی ریتا»، معروف به «پیتا»، از سال ۱۹۹۳ در زمینه نقاشی دیواری یا گرافیتی فعال است و هم اکنون در ونیز زندگی می‌کند. او در طول سال‌ها در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری در سراسر جهان شرکت کرده‌است. کارهای حیرت‌انگیز «پیتا» ترکیب حروف مجسمه‌سازی و آنامورفیسم در نقاشی و مجسمه‌سازی و ترکیب این دو را در گرافیتی به تصویر می‌کشد. این هنرمند ایتالیایی، گرافیتی و فرم‌های انتزاعی را در نقاشی‌های دیواری توهم نوری ترکیب می‌کند.

 

 

 

 

«پیتا» هنرمند ایتالیایی با ترکیب عناصر گرافیتی و هنر انتزاعی نقاشی دیواری را در ساختارهای معماری را ترکیب می‌کند. شکل‌های انتزاعی به دور خود می‌پیچند و در دیوارها حل می‌شوند تا صحنه‌های شبیه به سبک نقاشی «اِشِر» خلق شود. او صحنه‌هایی را با ترفندهایی برای خطای دید به کار می‌بندد و این نماها بسته به زاویه دید تغییر می‌کنند.

 

 

«پیتا» برای پروژه نقاشی دیواری یک طرح هندسی را بر روی یک ساختمان در گوشه خیابانی در مانهایم آلمان طراحی و اجرا کرد. او با استفاده از خطوط تیز، فرم‌های منحنی و سایه‌های مختلف آبی، سفید و خاکستری، لبه سازه را تغییر داده و نمایی به ظاهر غیرممکن خلق کرده است.

 

 

 این هنرمند در اینستاگرام نوشت: من از ابتدا این ساختمان را دوست داشتم و تمام تلاشم را کردم تا مهارت‌های چند رشته‌ای را با هم ترکیب کنم و در عین حفظ طرح و معماری ساختمان، آن را متحول کنم.

 

 

همانند بسیاری از کارهای دیگر او، پالت رنگ محدود نقاشی دیواری به ایجاد ادراک توهمی کمک می‌کند و این اثرا را در تقابل با محیط بیرونی به چالشی برای بازدید‌کنندگان بدل می‌کند.

 

 

این هنرمند برجسته ایتالیایی در مورد چگونگی فعالیت هنر گرافیتی خود و ویژگی‌های این هنر این‌چنین توضیح می‌دهد:

 

 

من در ترکیبات تصویری، مجسمه‌سازی و نقاشی دیواری، اشکال هندسی که طراحی می‌کنم در اثر تعامل با محیط اطراف رفتار می‌کنند. به ویژه، هنگام نقاشی روی دیوارها، هدف من ایجاد گفتگو با پارامترهای ساختاری و فرهنگی بافت اطراف است، چه معماری و چه غیر معماری.

 

 

در ابتدا، آثار من فقط به کیفیت مجسمه‌سازی روی حروف متمرکز بود. به تدریج، تلفیق بین حروف سنتی و سبک سه بُعدی به نوع منحصر به فرد ریتم بصری حیات بخشید. امروز، از طریق آثار آنامورفیک (آثاری که آنچه که بیننده می‌بیند با آنچه که در واقع وجود دارد متفاوت است)، حجم هر سطح از کار را دوباره طراحی می‌کنم، بنابراین با نقاشی‌های خود وقفه‌ای موقتی در حالت عادی اجسام فیزیکی ایجاد می‌کنم با تغییر در درک زمینه‌های آشنا به درکی متفاوتی از فضاها و در نتیجه واقعیت یک کل برسم.

 

 

هدف من از منظر مجازی خنثی کردن زاویه دید واقعی است و بر ظهور چشم اندازهای جدید تاکید دارم. آنامورفیسم تجسم بخش واقعی این هدف است که همواره محور خلق آثار من بوده و هست. فریب ادراک انسان، مغالطه زاویه دید با بهره از ترفندهای تصویری و در نهایت فریب بصری بیننده‌های این آثار، غایت اصلی این هنر است که به هیجان و لذتی وافر ختم می‌شود.

 

 

با توجه به گرایشم در راستای سبک نقاشی آنامورفیک، تصمیم می‌گیرم که شکل‌های سنتی خود را تغییر داده تا بتوانم آنها را با ماژول‌های استاندارد ساختارهای معماری ترکیب کنم و اغلب آنها را از اجسام نامنظم و صاف به تصاویرهندسی سه بُعدی تغییر می‌دهم.

 

 

نقش مجسمه‌سازی که به طور مداوم به موازات فعالیت‌های نقاشی دیواری و گرافیتی من اجرا می‌شود، برای خلق نهایی آثارم ضروری است زیرا برای من نمایانگر تماس مستقیم با حجم‌های انتزاعی سه بعدی برای درک قوانین نور و سایه‌ها و ایجاد آنها است.

 

 

«مانوئل دی ریتا»، معروف به «پیتا»، از سال ۱۹۹۳ در زمینه نقاشی دیواری یا گرافیتی فعال است و هم اکنون در ونیز زندگی می‌کند. او در طول سال‌ها در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری در سراسر جهان شرکت کرده است. کارهای او ترکیب حروف مجسمه‌سازی و آنامورفیسم را چه در نقاشی و چه در مجسمه‌سازی و ترکیب این دو را در گرافیتی به تصویر می‌کشد.

 

 

درباره مجسمه‌ها:

مجسمه‌های پی وی سی

من از یک نرم افزار حرفه‌ای طراحی سه بعدی برای طراحی مجسمه‌های PVC استفاده می‌کنم. این نرم‌افزار به من این امکان را می‌دهد که یک نمای سه‌بعدی از مجسمه داشته باشم و در عین حال، عملاً تمام سطوح مختلف آن را برش داده و آنها را در یک صفحه دو بُعدی در نظر بگیرم. پس از آن، من صفحات PVC را برش داده و آنها را با هم مونتاژ می‌کنم. آخرین مرحله شامل پوشش دادن سطح PVC با یک لایه پلی استر برای پوشاندن نقص ناشی از روند ساخت و ایجاد تکینگی به ساختار است، و نه کلاژ اجزا.

 

 

مجسمه‌های فایبرگلاس

مجسمه‌های فایبرگلاس با جمع‌آوری چندین پوسته رزین اکریلیک و فایبرگلاس استخراج شده از قالب‌های دست‌ساز پی وی سی ساخته می‌شوند.

 

 

مجسمه‌های برنز

مجسمه‌های برنز با استفاده از روش ریخته‌گری خلق می‌شوند.

 

 

درباره بوم‌ها

بوم‌ها با استفاده از اکریلیک و نقاشی رنگ روغن با استفاده از قلم موها و فرچه رنگ می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر