شجاعی: وزیر ارتباطات پاسخگوی مسئولان جایزه‌ی استیکر نبودند / عسگری: اپراتور‌ها اسپانسر کار فرهنگی نمی‌شوند / عظیمی: جوایز امسال باید دو برابر می‌شد

شجاعی: وزیر ارتباطات پاسخگوی مسئولان جایزه‌ی استیکر نبودند / عسگری: اپراتور‌ها اسپانسر کار فرهنگی نمی‌شوند / عظیمی: جوایز امسال باید دو برابر می‌شد
نشست خبری دومین جایزه سال استیکر با حضور عوامل اجرایی این رویداد فرهنگی برگزار شد.
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر :  ۱۳۶۰۴۲

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری دومین جایزه سال استیکر با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جایزه سال استیکر، میثم عسگری مدیر مالی آی گپ و بهرام عظیمی رئیس هیئت داوران جایزه سال استیکر برگزار شد.

 

 

هدف از برپایی این رویداد، طراحی استیکر بر اساس فرهنگ بومی ایران در سه بخش شخصیت‌های ایرانی، موضوعات نوستالژیک و آزاد و همچنین طراحی استیکر متحرک بر اساس فرهنگ بومی ایران است.

دومین دوره جایزه سال «استیکر» با توجه به استقبال هنرمندان از دوره پیشین این رویداد، توسط شبکه اجتماعی تمام خدمات آی‌گپ با همکاری رسانه‌ای سایت روز رنگ و همراه اول برگزار شد.

آغاز این رویداد از مهرماه ۱۳۹۹ بوده است. در این دوره کارگاه‌های آموزشی نیز در نظر گرفته شده است که هنرمندان بتوانند با ساختار و نوع طراحی استیکر‌های ثابت و متحرک آشنا شوند.

سید مسعود شجاعی دبیر جایزه سال استیکر گفت: بعد از سپری کردن دوره اول جایزه استیکر که خوشبختانه با بازخورد بسیار خوبی از جانب هنرمندان رو به رو شد، ۵۰ استیکر ثابت از بین آثار انتخاب شدند؛ به این ترتیب برای اولین بار در ایران بحث استیکرهای بومی را مطرح کردیم.

 

 

وی افزود: در این اتفاق توانستیم با شرکت آی‌گپ اولین استیکر را ثبت کنیم. در دوره گذشته ۵۰ استیکر بسته‌ای که نسبت به دیگر آثار برتری داشتند، انتخاب شدند. این استیکرها در میان کاربران پیام رسان‌هایی مانند آی‌گپ بازخورد خوبی داشتند.

وی ادامه داد: سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ثابت و متحرک متعددی برگزار کردیم و عزیزانی مثل رادمند و اعتمادی در زمینه استیکر متحرک آموزش‌های خوبی انجام دادند. تا به امروز مرحله اول داوری انجام شده است. ۲۰۲ هنرمند در این رقابت شرکت کردند که در بخش متحرک هم ۷۸ اثر دریافت کردیم. ۸۱ نفر در بخش استیکر ثابت و ۱۳ نفر در بخش استیکر متحرک حضور داشتند. هنرمندان باید ۵ حالت مثل خنده و غم و عشق و غیره را به تصویر بکشند که نفر اول ۱۳ میلیون، نفر دوم ۱۰ میلیون و نفر سوم هشت میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

شجاعی در پایان گفت: اگر وزیر جوان وزارت ارتباطات در این دوره فقط در یک فضای جشنواره تمرکز می‌کردند، شرایط بهتر از این می‌شد اما متاسفانه وی در هیچ زمانی پاسخگوی مسئولان جایزه استیکر نبودند.

عسگری مدیرعامل پیامرسان آی‌گپ در ادامه این نشست گفت: یکی از مرتبط‌ترین مسئولیت‌های آی‌گپ را با برگزاری این رویداد انجام دادیم. از دغدغه‌های اصلی ما وجود استیکر‌های شرقی و غربی موجود در پیام رسان‌ها بود. همه ما با پیام‌‎رسان لاین آشنا هستیم. این پیام‌رسان سال گذشته ۲۷۰ میلیون دلار درآمد در حوزه استیکر داشت و یک فرهنگ‌سازی را در این خصوص آغاز کرد. اسنپ‌چت در سه سال گذشته با ۱۰۰ میلیون دلار یک استیکر خریداری شده است.

 

 

عسگری افزود: استیکر می‌تواند در ایجاد کسب و کار دیجیتال نقش مهمی ایفا کند.  سال گذشته سال افزایش کیفیت تولید استیکر بود. تجربه و مفهوم جدیدی در این زمینه به وجود آمد. سعی داریم در گام بعدی استیکر‌های موشن را با افکت‌های صدا تولید کنیم. یکی از معضلات فرهنگی ما این است که بعضی اپراتور ها اسپانسر مسابقات فوتبال می‌شوند، اما اسپانسر یک کار فرهنگی نمی شوند.

بهرام عظیمی رئیس هیئت داوران جایزه سال گفت: یکی از نقدهایی که به جشنواره دارم، این است که جوایز این جشنواره تغییری نسبت به سال‌های گذشته با وجود تورم نکرده است که این درست نیست. ای کاش امسال جوایز دو برابر می‌شد. وظیفه مسئولان در این حوزه حمایت از هنرمندان طراح است.

مدیرعامل پیامرسان آی‌گپ در این نشست در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در حوزه تبلیغ استیکرها اظهار کرد: سال گذشته انتظار نداشتیم که این جشنواره با استقبال زیادی مواجه شود، چراکه اولین دوره آن برگزار می‌شد. امسال از ابتدای فراخوان، هم تولید محتوا در رسانه‌های مختلف اتفاق افتاد و هم در ۴۰ نقطه شهر تبلیغات محیطی انجام شده است. همچنین همه کاربران حق استفاده از استیکر‌های ایرانی را دارند؛ استفاده از استیکر‌های آی‌گپ هیچ محدودیتی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر