به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایسنا، مسوولان حراجی «ساتبیز» روز گذشته با انتشار گزارش سالیانه این حراجی اعلام کردند فروش کلی سالانه این حراجی تا این ماه حدود ۲.۵ میلیارد دلار بوده که این آمار ۲۵.۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.
فروش کلی ساتبیز در همین بازه زمانی سال ۲۰۱۹، ۳.۳ میلیارد دلار اعلام شده بود.
اواسط ماه مارس شعبههای مختلف حراجی ساتبیز در سراسر جهان به دلیل گسترش ویروس کرونا تعطیل شدند و در این راستا مسوولان حراجی ساتبیز نیز همچون سایر حراجیهای بزرگ به برگزاری رویدادهای حراج آنلاین متکی شدند.
حراجی ساتبیز از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون در مجموع ۱۸۰ رویداد مجازی برگزار کرده است، این درحالی است که در سال گذشته و در همین بازه زمانی فقط ۶۹ رویداد حراج آنلاین برگزار شده بود.
ارزش آثار فروخته شده در حراجیهای خصوصی امسال ساتبیز نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
با وجود نگرانیها از آغار موج جدید شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز، مسوولان این حراجی تمرکز بر برگزاری رویدادهای حراج به کمک تکنولوژی را در دستور کار قرار دادهاند.