«موت کورت» ابتکار جدید جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی

«موت کورت» ابتکار جدید جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی
اسماعیل آجرلو می‌گوید: در پنجمین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی برای اولین بار در کشور مسابقه ملی مطالبه‌گری حقوقی یا همان «موت کورت» پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر :  ۱۳۱۶۳۰

دکتر اسماعیل آجرلو رئیس حوزه هنری استان البرز و دبیر پنج دوره جشنواره بین المللی حقوق بشرآمریکایی در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه می‌گوید: دبیرخانه این رویداد با تلاش فعالان فرهنگی و هنری و علمی در قالب گروه‌های مردم نهاد و دانشجویی و با کمک برخی نهادهای مرتبط ارزشی از سال 1394 تشکیل شده است. انگیزه اولیه ما با سخنرانی و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خانواده شهدای 7 تیر شکل گرفت و با تلاش همکارانم در دبیرخانه جشنواره و حوزه هنری استان البرز پنج سال به شکل مستمر فعالیت کرده است.

او در بیان ضرورت‌های برپایی این جشنواره می‌گوید: لزوم تبدیل شهادت شهید سلیمانی به فرصتی برای مطالبه گری در موضوع حقوق بسر در مقابل آمریکا، ایجاد جنبش و فعالیت دانشجویی در مطالبه‌گری علمی و هنری در موضوع ترور شهید سلیمانی، لزوم بصیرت افزایی و دشمن شناسی با استفاده از قالب‌های علمی، هنری و رسانه‌ای،‌ لزوم عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری در موضوع «افشای حقوق بشر آمریکایی» با استفاده از قالب‌های علمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن،‌ تقویت و ترویج گفتمان حقوقی انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه حقوق بشر در سطح جهانی، تقویت رویکرد تهاجمی و استفاده از نقاط ضعف آمریکا و غرب در موضوع حقوق بشر با هدف ارتقاء بصیرت و مقابله با دسیسه‌های دشمن، استفاده از نیروهای ارزشی علمی و هنری و تقویت جایگاه آنها در فرایند جنگ نرم فرهنگی و هنری و تقویت جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از ضرورت‌ها و اهمیت این فعالیت ارزشی است.

او در ادامه «موت کورت» را ابتکار جدید این دوره از جشنواره عنوان می‌کند و می‌گوید: در این دوره برای اولین بار در کشور مسابقه ملی مطالبه‌گری حقوقی یا همان «موت کورت» پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور دانشجویان و حقوقدانان و وکلا برگزار می‌شود. همچنین بخش هنری و رسانه‌ای به عنوان فعالیت ثابت این دبیرخانه در این دوره نیز با انتخاب بهترین آثار و تقدیر از آنها برگزار می‌شود.

ارسال نظر