به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به نقل از سایت artnews ؛ زندگی و کار وینسنت ون گوگ مدتهاست که مورد توجه علاقه مندان به هنر قرار گرفته است؛ با کتاب، فیلم و اخیراً از طریق تجربیات و نظر کارشناسان نسبت به نقاشی های این هنرمند هلندی. مناظر رویایی در نقاشی های ون گوگ توجه بسیاری از جمعیت هنردوست در موسسات هنری در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. همین امر سبب شد تا artnews برای بررسی برخی از برجسته ترین آثار هنری وی از هشت متخصص آثار ون گوگ از مؤسساتی در سراسر جهان - از جمله موزه ون گوگ در آمستردام و گالری ملی لندن - درخواست کند تا درباره نقاشی های مورد علاقه خود از این هنرمند صحبت کنند. پاسخ های آنان بینشی در مورد سبک نمادین ون گوگ ارائه می دهد.
نظر سوزان استین؛ مجری و کارشناس نقاشی های اروپا قرن نوزدهم، موزه هنر متروپولیتن، نیویورک
تابلوی گندمزاری با درخت سرو، بعد از گذر سال ها همچنان جذابیت همیشگی خود را حفظ کرده است. ون گوگ این اثر پربار را در اوایل تابستان 1889 از طبیعت حومه سنت رمی نقاشی کرد. در آن زمان او در یک زندگی سازمان یافته و آرام در آسایشگاه روانی به سر می برد. وی طی پیاده روی متوجه شد که محیط اطراف آسایشگاه روستایی است با زمین هایی پر از پستی و بلندی. ون گوگ در پیاده روی های روزانه با نقاطی از منطقه آشنا شد که برای وی اعتباری کامل در خصوص ایجاد انگیزه برای نقاشی از آن مناظر در بر داشت. مجموعه ای از سروها، درختان زیتون، گندمزار و کوه ها در منطقه پروانس فرانسه. کاملا مشخص است که ون گوگ این ترکیب را بدون تردید با آسایش ذهن، هوشیاری و شوق نقاشی کرده است. سبزهای «سخت» سروهای سر به فلک کشیده تا «زردهای همچون شعله آتش» مزارع آفتاب سوخته. خطوطی رنگی، موجی و پر انرژی با قلم موکاریهای پویا عجین شده است به طوری که پتانسیل بیانی رنگ و خط را به هم پیوند داده و با توازن و وقار دلگرم کننده ای در مهارت و قدرت وی به موفقیت رسیده است.
گندمزاری با درختان سرو / وینسنت ون گوگ / رنگ و روغن روی بوم / 1889