طراحی گرافیک در اتریش و طراحان جدایی طلب

طراحی گرافیک در اتریش و طراحان جدایی طلب
سهم عمده اتریش در هنرهای گرافیک آثاری است که طراحان جدایی طلبِ وین آفریدند
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر :  ۱۰۸۷۴۷

یکی از منابع اولیه تاثیرپذیری طراحان اتریش، آثار گرافیک مکتب گلاسکو بود که نمونه ای از ان در این پوستر، متعلق به سال 1895 م، نمایان است. به کاربرد جالب اسامی طراحان در این پوستر توجه داشته باشید.

 

سهم عمده اتریش در هنرهای گرافیک آثاری است که طراحان جدایی طلبِ وین آفریدند. این مورد را می توان در پوسترهای نمایشگاه جدایی طلبان و در مجله آن ها ورساکروم (بهار مقدس) مشاهده کرد که از سال 1898 تا 1903 م انتشار یافت.

ورساکروم نشریه ای خوش چاپ بود که به آثار گرافیک تجربی امکان ظهور می داد. این مجله در پی وحدت گرافیک و پیوند میان همه عناصر آن از جمله تبلیغات تجاری بود.

نخستین پوسترهای جدایی طلبان حاکی از تاثیرپذیری شدید آرنوو بود و پوسترهای بعدی آنان تاثیر مکتب گلاسکو و خصوصیاتی، نظیرهندسی بودن، حروف سازی دستی و زمینه های رنگی تخت را نشان می داد.

 

 

به نظر می رسید پوسترهای طراحان جدایی طلب وین گرایش به استفاده از حروف چاپی سربی و گاه ناخوانا دارند،حروفی که شکل های ساده بدون سریف تا اشکال پیچیده آرنوو را در بر می گیرد. همان گونه که دراین پوستر اثر "کولومان موسر" متعلق به سال 1902 دیده می شود، این طراحان قطع های کم عرض و کشیده را برای پوستر ترجیح می دادند.

یکی از منابع اولیه تاثیرپذیری طراحان اتریش، آثار گرافیک مکتب گلاسکو بود که نمونه ای از ان در این پوستر، متعلق به سال 1895 م، نمایان است. به کاربرد جالب اسامی طراحان در این پوستر توجه داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر