طی دههها، موزه هنر آلن تاون در آمریکا این تابلوی نقاشی موسوم به پرتره یک بانوی جوان را به نمایش گذاشت و آن را به استودیوی رامبرانت نسبت داد. دو سال پیش، تابلو برای مرمت و پاکسازی به دانشگاه نیویورک فرستاده شد. آنجا بود که کارشناسان لایههای رنگ رویی را برداشتند و کم کم به این نتیجه رسیدند که تابلو اثر دست شخص رامبرانت است.
به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از ایرنا، مرمتکاران از ابزار مختلفی همچون اشعه ایکس و میکروسکوپ الکترونی استفاده کردند تا فرضیه اصل بودن تابلو را تقویت کنند. زمانی که پرتره یک بانوی جوان به موزه آلن تاون در سال ۱۹۶۱ سپرده شد، گمان میرفت تابلو اثر رامبرانت است. حدود یک دهه بعد، گروهی از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که یکی از دستیاران رامبرانت تابلو را کشیده است.
تایید اصالت تابلوهای هنری، امر غیرمعمولی نیست. طی سدهها، در بالاترین تعداد ۶۸۸ اثر و در کمترین تعداد ۲۶۵ نقاشی به این هنرمند هلندی نسبت داده شده است.
رامبرانت هارمنزون فان راین (Rembrandt Harmenszoon van Rijn) که به نام کوچکش شهرت یافت از چهرههای دوران طلایی هلند بود که در سال ۱۶۰۶ به دنیا آمد و در سال ۱۶۶۹ از دنیا رفت. او یکی از بزرگترین هنرمندان بصری در تاریخ هنر و مهمترین هنرمند در تاریخ هنر هلند به شمار میرود. کمک وی به هنر در دوره دستاوردهای بزرگ فرهنگی انجام شد که مورخان از آن به عصر طلایی هلند یاد میکنند.
رامبرانت نماینده مکتب و سبک نقاشی هلندی و نخستین هنرمندی بود که اهمیت پرداختن به رنگ، نور و اسلوب رنگآمیزی را با اهمیت انتخاب موضوع برابر میدانست. تضاد شدید میان نور و سایه از مهمترین ویژگیهای آثار این نقاش است.
رامبرانت هرگز به خارج از هلند سفر نکرد، اما آثارش الهام بخش آثار هنرمندان ایتالیایی و هلندیهایی بود که در ایتالیا تحصیل میکردند. روشهای رامبرانت و نقاشیهای او در سراسر زندگیاش از محبوبیت خاصی برخوردار بود و شهرت وی به عنوان یک هنرمند، در سطح بالایی حفظ شد. وی همچنین به مدت ۲۰ سال به بسیاری از نقاشان مهم هلندی آموزش میداد.