در مقالات گذشته وبسیما به تاثیرات منفی خرید بک لینک و تبلیغات متنی به ویژه بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن 2 اشاره شد. همچنین روش هایی برای کسب بک لینک رایگان مانند نوشتن پست مهمان و فعالیت در فروم های تخصصی را بررسی کردیم. بک لینک غیر طبیعی و مخرب عموما زمان و هزینه زیادی را از وبمستران هدر میدهد و موجب سردرگمی آنها در تبلیغات و سئو میشود. اگر امروز قرار باشد لینک جدیدی برای سایت خود تهیه کنید مخرب نبودن آن را چگونه تشخیص میدهید؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی توصیه های خود گوگل در زمینه لینک سازی و نحوه تشخیص لینک های غیرطبیعی بپردازیم، لازم به ذکر است که گوگل ماه گذشته این بخش را آپدیت کرده و موارد جدیدی را به آن افزوده است.
به گفته گوگل، هر لینکی که به هدف افزایش پیج رنک سایت و یا بهبود رتبه بندی شما در نتایج گوگل ایجاد میشود بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمایی ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک های ورودی به سایت و خروجی از آن میشود.
موارد زیر نمونه هایی از لینک مخرب هستند که موجب از دست رفتن رتبه شما در نتایج گوگل و یا جریمه سایت خواهند شد:
توجه داشته باشید که تمام نکات بالا به معنی ممنوعیت تبلیغات از نظر گوگل نیست و شما میتوانید بدون ایجاد لینک مخرب و به قصد جذب بازدیدکننده و مشتری در اینترنت تبلیغات کنید. برای جلوگیری از ایجاد لینک غیر طبیعی و جریمه احتمالی توسط گوگل دو راه اساسی پیشنهاد شده است.
1- استفاده از لینک های نوفالو در تبلیغات
2- لینک به صفحات داخلی سایت و یا صفحاتی که توسط فایل robots.txt از دید روبات های گوگل پنهان هستند و ایندکس نمیشوند.
بهترین روش برای تشویق دیگر سایت های اینترنتی برای ایجاد بک لینک به شما، تولید و انتشار محتوای اختصاصی و مفید است که موجب محبوبیت شما در اینترنت و معرفی از طرف کاربران به دیگران میشود. بک لینک بعنوان یک رای به کیفیت محتوای شما شناخته میشود و هرچقدر محتوای سایت شما کاربردی تر باشد افراد بیشتری ترغیب میشوند تا آن را به دیگران معرفی کنند.
همچنین گوگل ابزاری را در اختیار کاربران قرار داده است تا از طریق آن سایت هایی را که به خرید و فروش لینک می پردازند معرفی کرده و در بهبود کیفیت نتایج جستجو و شناسایی بک لینک غیر طبیعی همکاری کنند.